Avtryck!

Om du hittar hit blir jag jätte glad om du vill lämna en liten hälsning, behöver bara var ett litet ord i kommentarsfältet!

onsdag 3 februari 2010

Lite fakta..

Jag kom på att det kanske kan vara bra att skriva in lite siffror. Känns ju aldrig kul att se så här i pränt men jag får väl hoppas att det blir en extra sporre.

2006 vägde jag 112 kg och gick på ca tre månader ner till 89 kg. Kände mig så himla nöjd. För första gången i mitt vuxna liv kände jag mig nästan attraktiv. Å då kan man ju tänka på att till mina 165 cm så var jag ju fortfarande kraftigt överviktig. Sen låg jag hyfsat still i vikt under sommaren 2006 och då tappade jag liksom fokus och trodde väl på nåt sjukt sätt att jag skulle kunna äta lite vad jag ville igen.

Ganska snart var jag uppe på tresiffrigt igen, och kände mig allt annat än nöjd med mig själv. Sedan dess har jag legat och pendlat mellan 100-103 kg ett par år nu. Har inte gått upp mer men har ju heller inte gått ner.

Nu är jag så förbaskat trött på att gå och gömma mig i stora pösiga tröjor, att alltid känna mig för stor... Jag vill inte längre se en stor dallrande fettklump när jag tittar mig i spegeln. Sen är jag inte ute efter en perfekt kropp eller att ens bli smal. Det enda jag vill är att bli nöjd med mig själv. Om det sen innebär att jag enligt andra fortfarande är överviktig så får jag vara det då...

Min vikt nu ligger på 100,1 (1/2-10) till mina 165 cm. Tillsammans med ett midjemått på 124 cm blir det ju lite mycket av det goda om man ska uttrycka sig snällt.

Mitt första mål blir att nå 95 kg, sedan tänkta jag ta det i femkilos etapper tills jag känner mig nöjd.

Kram på er alla så länge!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad kul att du hittade in till mig. Klart du fixar detta! om du har problem på kvällen med att inte få äta så starta med en kombikur på en vecka så att du känner dig motiverad att sedan dra ut helt på ren kur.
    Håll dig till liten protion av proteiner och grönsaker som du tillåter dig själv att äta... kanske suget på att stoppa i sig annat som är mer förbjudet minskar då.
    Jag började en vecka med kombikur. Det fungerade utmärkt för mig och jag gick ner nästgan 4 kg första veckan ändå.

    HAr en 7-mån som är trött..... återkommer mer vid annat tillfälle.

    Fortsätt kämpa
    Kram Malena

    SvaraRadera
  2. Hahaha....många stavfel blev det! Så kan det vara med en trött 7-månaders i famnen.

    Men du.. fortsätt nu kämpa!

    Kram Malena

    SvaraRadera
  3. Hej hittade till din blogg=) Härligt att du kommer igång, du grejar det kämpa på och lycka till....jag länkar till din sida från min=)

    SvaraRadera