Avtryck!

Om du hittar hit blir jag jätte glad om du vill lämna en liten hälsning, behöver bara var ett litet ord i kommentarsfältet!

tisdag 16 februari 2010

Fettisdag!

Hur ska ni göra idag!?! Jag har än så länge bestämt mig för att låta bli semlor, men jag vet ju att karaktären är som starkast nu på morgonen/förmiddagen för att sedan i rask takt avta frampå eftermiddagen... Tror tricket för mig får bli att hålla mig ifrån affären. Risken är dock stor att jag ändå snubblar över en semla. Ska nämligen på styrelsemöte med vår vägförening ikväll, där jag sitter som kassör, och risken/chansen finns ju att det dagen till ära serveras semla. Lyckas jag undkomma semlans lockande där så återstår möjligheten att någon av mina kära arbetskompisar har med sig en semlekrans eller så till jobbet inatt... Nä jag ska vara stark!!! (Lätt å säga nu iaf!)

Dagen igår förflöt iaf fint även om jag kände ett enormt sug efter tonfisk(!?!) igår kväll. Jag bara längtade efter att få öppna en burk tonfisk och äta med en gaffel direkt ur burken. Mycket udda önskningar här! Jag stod iaf emot suget och känner mig enormt nöjd med det.

Jag ska börja skriva in sådana saker som jag verkligen längtar efter, typ tonfisken, i en bok. Blir liksom en detta-får-jag-äta-sen-lista. Jag hoppas och tror att jag ska klara av att gå på ren kur ett tag. Tror att det kan ge mig lite perspektiv på vad jag egentligen vill ha att äta... Istället för som förut "möla" i mig vad som fanns hemma, har jag nu tid att reflektera över vad som verkligen smakar gott. För visst är det så att en kycklingfilé och lite rostade grönsaker eller en grillad tonfiskkotlett med krämig cole slow-sallad är betydligt godare än vitt bröd, godis, snabb-makaroner och dylikt!?! Nu kommer min tilltänkta lista iof säkert innehålla önskningar även av det kolhydratstinna slaget, men dom önskningarna kan ju få stå sist i kö!

Nä nu skulle jag egentligen försöka vila en stund så jag orkar jobba sista natten, men det är så lätt att fastna här framför datorn. Jag drabbas lätt av Alfons-Åbergs-syndromet, "jag-ska-bara..."

Kram på er så länge!

3 kommentarer:

  1. jag förstår precis vad du menar! Det är så lätt att tänka sådär. men var stark, tänk på hur mycket du sliter och att du kan äta semla senare när du är frisk och hälsosammare :D mitt bästa knep är att såfort jag blir hungrig sysselsätta mig vid datorn eller dricka mycket vatten och sedan städa lite eller prata i telefon. Räcker med att står imot just den där minuten för att det ska gå över! lycka till!

    hälsa gärna på mig på viktminskning.bloggsida.se

    SvaraRadera
  2. Tycker du är jätte duktig som kämpar på..

    SvaraRadera
  3. Fortsätt kämpa! Du är jätteduktig som har kommit så här långt.

    Kram Malena

    SvaraRadera